luni, 9 decembrie 2019

Pelerinaj in Grecia- pe urmele Sfinților

Cu ajutorul Bunului Dumnezeu și cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Episcop Siluan, Parintele Paroh Ion Florea împreună cu un grup de credincioși ai parohiei " Sfinții și Dumnezeieşti Părinţi Ioachim şi Ana " din Tivoli au organizat în perioada 18-27 octombrie, un pelerinaj în Grecia.
Pelerinajul nostru a început pe data de 19 octombrie, având ca prim popas duhovnicesc Mănăstirea Sfântului Efrem cel Nou de la Nea Makri, după aceea ne-am oprit la Catedrala Sfântului Apostol Andrei din Patra, unde ne-am închinat la capul Sfântul Andrei și la o parte din Crucea pe care a fost răstignit. Ne-am dus apoi în insula Kefalonia unde ne-am închinat la Icoana Maicii Domnului Gravaliotissa, la această Icoană în fiecare an în ajunul sărbători Adormiri Maici Domnului înbobocesc crini din tulpină uscată. Am mers apoi la Maica Domnului cu șerpi, unde în fiecare an ies șerpi Maici Domnului, care au aspectul unor vipere dar sunt inofensivi, sunt calzi sunt foarte tandri și au Cruce pe cap, minunea să produs când pirați au vrut să ne-cinstească maicile, atunci ele sau rugat la Maica Domnului să le scape și Maica Domnului a umplut curtea de vipere, de atunci în fiecare an de Adormirea Maicii Domnului ies șerpi.
Pe data de 20 octombrie am participat la sărbătorirea descoperiri Sfintelor Moaște ale Sfântului Gherasim din Kefalonia, la Sfânta Liturghie și apoi la procesiunea care se face cu Moaștele Sfântului în picioare.
Am mers și la Mănăstirea Mega Spileo (Marea Peşteră) din Peloponez, acestă Mănăstire găzduiește o icoană a Maicii Domnului făcatoare de minuni din secolul I care este atribuită Sfantului Apostol și Evanghelist Luca.
Pe data de 21 am mers la Sfântul Patapie, ne-am închinat la Sfintele lui moaște dar și la capul Sfintei Cuvioase Ipomoni ( Sfânta Răbdare ), am mers apoi în Eghina unde ne-am închinat la Moaștele Sfântului Nectarie și după la ctitoria Sfântului Porfirie de la Milesi.
Pe 22 octombrie am participat la Sfânta Liturghie în biserica Sfântului Ioan Rusu, apoi am mers la Mănăstire Sfântului Cuvios David, la mormântul și în chilia Sfântului Iacob Țalichi dar și la Mănăstirea Kato Xenia unde se află o părticică di Brâul Maici Domnului.
Pe 23 octombrie am mers la Meteore și ne-am închinat la două Mănăstiri din acest complex, la Mănăstire Varlaam și la Mănăstirea Sfântului Arhidiacon Ștefan. În aceași zi am mers și în insula Corfu, unde ne-am închinat la Mănăstirea Sfintei Mare Mucenițe Paraschevi Romana și apoi la Mănăstirea Sfântului Mare Mucenic Dimitrie.
Pe data de 24 am participat la Sfânta Liturghie la biserica care găzduiește Moaștele Sfântului Ierarh Spiridon și ne-am închinat și la moaștele Sfintei Împărătese Teodora, apoi am fost la Veria și ne-am închinat la Moaștele Sfântului Antonie de Veria, care sunt în Catedrala orașului și am mers și la Mănăstirea Dovra, aici sunt și o parte din Moaștele Sfântului Luca medicul din Crimea.
Pe data de 25 octombrie am participat la Sfânta Liturghie în Catedrala Sfântului Dimitrie din Tesalonik și la procesiunea cu Sfintele Moaște, după am facut o croazieră în jurul Sfântului Munte Athos.
Pe 26 octombrie am participat la Sfânta Liturghie în Catedrala Sfântului Dimitrie din Tesalonik după care ne-am închinat la Moaștele Sfântul Grigorie Palama, la Moaștele Sfintei Teodora, la mormântul Sfântului Paisie Aghioritul și la Catedrala din Volos.
În ultima zi del pelerinaj am participat la Sfânta Liturghie la Larissa în Biserica cu hramul "Intrarea Maicii Domnului în Biserică" după care ne-am îndreptat către aeroportul din Atena.
Pe întreaga durată a pelerinajului am avut onoarea să o avem alătur de noi pe Doamna Preoteasă Carmen Voicescu, care ne-a ghidat în acestă călătorie pe urma Sfinților Greci. Cu acestă ocazie vrem sa-i mulțumim pentru tot efortul depus.
Așa cum spunea Preafericitul Patriarh Daniel, într-un cuvânt duhovnicesc referitor la pelerinaj, "Când omul se decide să meargă să se întâlnească cu sfinții lui, să sărute Icoana și Moaștele lui, el deja a fost chemat tainic de Dumnezeu, iar când se pune în mișcare și merge spre locurile în care au viețuit sfinții sau unde se află Moaștele lor se întâlnește cu Dumnezeu".
A consemnat tânărul teolog Sebastian Ichim
Dăm Slavă lui Dumnezeu pentru toate























0 comentarii:

Trimiteți un comentariu